Verhuren?

1. Kennismaking: opdracht en afspraken

Tijdens een eerste kennismaking maken we ruim de tijd om te luisteren naar Uw wensen. Wij staan U bij met het beste advies op maat voor al Uw vragen.

  • welk type van huurcontract (woninghuur, handelshuur, gemene huur…)
  • de huurperiode (lange, korte termijn)
  • wat zijn de verschillende opzegmogelijkheden
  • wat bij moeilijke betaling van de huur
  • wat verwacht U van een Uw huurder
  • waar moet Uw huurder zeker op letten als hij Uw eigendom betrekt (schilderen, behangen, huisdieren, enz.)
  • het bepalen in samenspraak van een marktconforme huurprijs
  • betaalt Uw huurder periodieke provisies of vaste forfaits
  • wat met brandverzekering, afstand van verhaal, kosten energie en water,…
  • afspraken voor bezoeken (sleutel bij uzelf als eigenaar, bij ons als makelaar of is de eigendom nog bewoond door uzelf of een huurder)
  • nakijken opzegbrief vertrekkende huurder (indien gewenst)
  • wat met de wettelijk verplichte registratie van het huurcontract
  • wat is een plaatsbeschrijving (bij aanvang en vertrek)
  • onderhoud: gasboiler, mazout, septische putten ledigen, …
  • gemeubeld verhuren of niet? Fiscale verschillen; vraag versus aanbod

Duidelijke afspraken maken goede vrienden

2. Dossier en publiciteit

Verhuurdossier samenstellen:

  • EPC: Energie Prestatie Certificaat
  • conformiteitsattest (indien nodig)
  • controle op verplichte aanwezigheid van een rookmelder(s)
  • reglement van inwendige orde (mede-eigendom)
  • plan van Uw eigendom of opmeten van de ruimtes

Publiciteit

  • professionele fotoreportage
  • bevestigen van te-huur-publiciteit ter plaatse aan Uw eigendom
  • QR code om nog sneller gevonden te worden door goede kandidaat-huurders
  • doorgedreven publiciteit op alle belangrijke immo portaalsites en op onze eigen website
  • mailing naar ons klantenbestand
  • inschakelen van sociale media (niemand zal Uw eigendom kunnen missen)

Licht uit, spot aan, Uw eigendom in the picture !

3. Bezoeken en screening van de kandidaten

Elk bezoek wordt door ons persoonlijk begeleid om de kandidaat-huurder goed te informeren en te screenen. Wij beschikken over een uitgebreide vragenlijst (discriminatie-proof check!) en gaan de solvabiliteit na a.d.h.v. inkomensbewijzen.

Is een grondige screening stressvol voor U ?
Laat dat maar aan ons over !

4. Voorstelling kandidaat-huurder(s) en maandelijkse update

Maandelijks informeren wij U over het verloop van de verhuring.

Van zodra wij een kandidaat-huurder hebben wordt deze aan U voorgesteld. Aan U om een finale keuze te maken. U tekent zelf het huurcontract.

U Kiest Uw nieuwe huurder.

5. Huurcontract en waarborg regelen

Wij stellen een juridisch sluitend huurcontract op. Dit huurcontract op maat houdt rekening met Uw wensen die werden besproken tijdens het intake gesprek bij de aanvang van de verhuring. Wij besteden veel aandacht aan de voortdurende en snel wijzigende regel- & wetgeving bij de opmaak van onze juridisch sluitende huurcontracten.

Een formulier voor de huurwaarborg wordt samen met het huurcontract getekend en de betaling nagekeken. Een extra afspraak met de bank kan dus vermeden worden.
Bovendien maken wij een voorstel op die de huurdersaansprakelijkheid dekt voor de huurder, dit doen wij als extra vrijblijvende service voor Uw huurder.

maatwerk huurcontract
eenvoudige waarborg procedure
voorstel brandverzekering

6. 2x GRATIS: registratie van huurcontract & jaarlijkse indexatiebrief

Alle administratie wordt U uit handen genomen zodat verhuren voor U een stressloze ervaring is. Wij nemen ook de registratie van de huurovereenkomst voor onze rekening.

7. En verder: de plaatsbeschrijving

  • OPMAAK PLAATSBESCHRIJVING BIJ AANVANG

U kan gerust zelf een plaatsbeschrijving opmaken maar, het belang van een goede plaatsbeschrijving is niet te onderschatten! Gaat het eens fout en is er schade aan Uw eigendom dan is de plaatsbeschrijving Uw redding!
Maximm zorgt voor de opmaak van een zeer gedetailleerde en op tegenspraak opgestelde plaatsbeschrijving met tekst en foto’s.

De plaatsbeschrijving:
better safe than sorry

  • INBEGREPEN SERVICE BIJ DE PLAATSBESCHRIJVING
    • registratie van de plaatsbeschrijving
    • het invullen van de overnamedocumenten van de energie- en waterteller
    • controle brandverzekering en betaling 1e maand huur en waarborg
    • sleuteloverdracht na ontvangst van alle betalingen op het moment dat de huurovereenkomst start
    • verzorgd label met naam van de huurder voor deurbel en brievenbus (of mail naar syndicus)

Een volledige service,
daar staan we voor bij Maximm!

Informeer gerust naar onze prijzen voor deze volledige service
Team Maximm